סערת החוק הפולני נמשכת: נתניהו רומז כי ישנה את ההצהרה

    איתי גדסי No Comments on סערת החוק הפולני נמשכת: נתניהו רומז כי ישנה את ההצהרה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה למתיחות בצפון ולסערת החוק הפולני בעקבות הצהרתו המשותפת עם פולין ואמר: "שמעתי בקשב רב את הערות ההיסטוריונים, כולל לגבי כמה דברים שלא נכללו בהצהרה. אני מכבד את זה, ואביא את זה לידי ביטוי"

    נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה היום: "השבוע אמריא למוסקבה, לפגישה חשובה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אנחנו נפגשים מעת לעת כדי להבטיח את התיאום הביטחוני וכמובן לדון בהתפתחויות באזור. בפגישה אבהיר שוב שני עקרונות יסודיים במדיניות ישראל: ראשית, לא נסבול התבססות צבאית של איראן וגרורותיה בשטח כלשהו של סוריה – לא שטח קרוב לגבול ולא שטח רחוק ממנו. שנית, אנחנו נדרוש מסוריה, וגם מצבא סוריה, שישמרו באופן קפדני על הסכם ההפרדה מ-1974".

    נתניהו אמר: "מובן מאליו שאני עומד בקשר שוטף גם עם הממשל האמריקני. הקשרים הללו עם שתי המעצמות הגדולות הם חשובים מאוד לביטחון ישראל בכל עת ובייחוד בעת הזאת".

    "באשר לחוק הפולני", אמר נתניהו: "מטרת המגעים עם ממשלת פולין הייתה לבטל את הסעיפים הפליליים בחוק הפולני שהטילו מורא על מחקר ושיח חופשי ביחס לשואה. המטרה הזו הושגה. אני מודה לצוות של יוסף צ'חנובר ויעקב נגל שהצליחו להסיר את הסעיפים הפליליים מהחוק הפולני. ההצהרה שפורסמה בעקבות שינוי החוק לוותה על ידי היסטוריונית בכירה".

    "אולם, לאחר פרסומה הושמעו הערות שונות. שמעתי בקשב רב את הערות ההיסטוריונים, כולל לגבי כמה דברים שלא נכללו בהצהרה. אני מכבד את זה, ואביא את זה לידי ביטוי".



    0 תגובות